2012. január 26., csütörtök

Finomság

A hétvégén sütöttem, és úgy döntöttem, megosztom veletek ezt az édes apróságot, és a receptet is, hátha kedvet kaptok ahhoz, hogy elkészítsétek. Szeretek sütni, szeretem a sütiket, de kifejezett kedvencem és specialitásom a különböző aprósütemények, kekszek, ez pedig még azok közül is a legfinomabb:)

Csokoládés-karamellás aprósütemény

Ami ilyen kis csúnya, annak finomnak kell lennie!

Hozzávalók:
250 dkg vaj/margarin (én utóbbit használom, ez pont egy kockamargarin)
20 dkg cukor
45 dkg sima liszt
10 dkg csoki, apróra vagdosva (ez egy tábla, de ha dőzsölök, másfelet rakok bele)
15 dkg tejkaramella, összetörve
10 dkb darabolt dió/pörkölt mogyoró (mogyival sokkal jobb)
2 tojás
1 kiskanál víz
2 csomag vaníliás cukor
1 kiskanál szódabikarbóna
3/4 kiskanál só

Elkészítés:
Nagy keverőtálban elkeverjük a margarint és a cukrot, ebbe belekeverjük a darabolt csokoládét. Egyesével beleütjük a tojásokat, alaposan elkevertjük a masszában (külön-külön), ezután hozzáadjuk a vizet és a vaníliás cukrot, tovább keverjük.
A lisztet, szódabikarbónát és sót  tálba szitáljuk, majd fokozatosan összekeverjük a krémes tésztával. Mivel az aprósüti-tészta nem folyékony, kicsit szárazabb tésztájú, így nem túl könnyű ez a rész, de alaposnak kell lenni. Végül beleforgatjuk a diót/mogyorót és a karamellát.
A karamella miatt hajlamos leragadni a süti a tepsire, ezért én szilikonos sütőpapírt használok, de ha ilyen nincs, mindenféleképp ki kell zsírozni a sütőlemezt! Én azt szeretem, ha kicsi a sütemény, ezért pici halmokat szoktam rakni, de ha valaki nagyobban szeretne, akkor egy evőkanál is hasznos lehet, azzal adagolni a tésztát. Kb. 170-180 °C-os sütőbe tesszük, és nagyjából 10 perc alatt barnára sül. Ez az adat elég nagy, úgyhogy több forduló lesz:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése